IUBIM FRUCTELE!

IUBIM FRUCTELE!

Fructe

Pentru că am primit o solicitare în care eram întrebată de unde se pot găsi ”fructe sănătoase” în această perioadă din an – și am deja ceva informații legate de dieta de detoxifiere cu fructe (și legume) – m-am gândit să mai împărtășesc dintre lucrurile învățate în ultimul an.

Participanții de la Școala Sănătate 5D au deja foarte multe informații și schimbă între ei experiențe și opinii – ajutându-se între ei și ajutându-mă și pe mine să înțeleg și să aplic din ce în ce mai multe. Pentru celelalte persoane interesate în detoxifiere – am scris acest mic articol.

Deși iarna în România nu este un anotimp în care să putem găsi foarte multe fructe, mulțumită ”globalizării” beneficiem de fructele care sunt în sezon în alte părți ale lumii. Și datorită lor, reușim cu toții să ieșim cu bine din iarnă.
Locul meu preferat de luat fructe în timpul iernii este raionul ”bio” din magazinul Lidl. Lanțul german de magazine (care deține inclusiv magazinele Kaufland) și-a făcut un obicei din a avea un mic stand cu produse din fructe și legume bio (au și alte produse bio în magazin) de care am profitat din plin iarna aceasta (și sper să profit cât mai mult timp).
Am găsit mere și pere bio, lămâi, portocale și kiwi bio, uneori și roșii și morcovi bio.
În fiecare săptămână, există câteva sortimente bio – de care să mă pot bucura din plin (sunt fructele mele ”de consum” direct, nu de suc sau blend).

Am mai luat fructe bune, este adevărat, nu bio – dar de bună calitate, și pe care corpul meu le-a acceptat bine – din targul de fructe/legume din marginea orașului (Constanța) – de unde se cumpără de la micii producători direct – sau de la primii distribuitori. Am găsit pere bergamote și Kaiser de Argeș de foarte bună calitate, am găsit mere Golden foarte bune, am găsit și portocale de Spania foarte dulci (din care a ieșit un suc excelent).

Și am luat fructe bune și de la magazinul Auchan (da, nici acestea nu sunt bio, dar tot bune au fost) – banane de Costa Rica și portocale de Spania dulci (dar și alte citrice dulci – tip mandarine sau minole), precum și rodii de Turcia și kaki (persimon) – copt și dulce.
Pentru că decojesc toate fructele (întrucât datorită acidozei corpului, intestinul meu nu poate folosi cojile bogate în celuloză, nici măcar de la fructele bio), și pentru că majoritatea pesticidelor se localizează în coji, mai puțin în miez – am observat că organismul meu tolerează destul de bine fructele decojite din magazin.
Robert Morse – autorul cărții ”Să trăim sănătos fără toxine” și profesorul meu de detoxifiere din prezent, spunea că este de preferat să mâncăm fructele ”de supermarket” decojite, decât să nu mâncăm deloc fructe sau să mâncăm ”deșeurile” pe care ni le oferă piața modernă (lactate, făinoase, dulciuri sau produse din carne).
Am constatat, prin reacțiile corpului meu, că are dreptate.

Am observat multe reacții și am învățat multe lucruri despre fructe.
Încercând să consum strugurii de pe piață (din import, din Moldova, Grecia sau Italia) am descoperit că îmi apar cârcei și crampe violente în degetele și mușchii de la picioare, la 15-30 minute după consum. De fiecare dată – repetând experiența cu diferite soiuri și feluri de struguri. Am observat această reacție iarna trecută și am pus-o pe seama detoxifierii. Apoi am consumat în toamna aceasta strugurii din curtea mea (nestropiți) și am avut zile în care am băut și 2-3 litri de suc proaspăt stors de struguri pe zi (din curte) și nu am observat nici o reacție fizică. Dimpotrivă, am resimțit o stare de bine, de energie, de bună-dispoziție și de echilibrare generală. În iarna aceasta, am încercat din nou să consum struguri cumpărați – care arătau bine (nu foarte mari, nu foarte ”umflați” cu pompa, dar aspectuoși și aromați). După un ciorchine consumat (bine spălat, ținut îndelungat în apă cu lămâie) – au apărut cârcei foarte dureroși, care au durat circa 6 ore – stricându-mi complet noaptea și somnul și au cedat treptat după remediul Cuprum metalicum 5CH homeopatic. Studiind problema – am ajuns la concluzia că piatra de var (sulfatul de cupru) cu care sunt stropiți strugurii (sau alte soluții chimice moderne, dar care sunt la fel de acide/toxice pentru organism) îmi blochează pur și simplu circulația limfatică la membrele inferioare și declanșează spasmele. Și nu le pot îndepărta prin spălare sau prin decojire.
Am renunțat să mai consum struguri de cumpărat și mă voi rezuma la consumul lor în perioada toamnei, când strugurii mei din curte, alături de strugurii altor vecini care nu stropesc cu nimic – vor reprezenta ”cura de struguri” anuală.

Iarna am învățat că organismul are nevoie de fructe FOARTE COAPTE, adică FOARTE DULCI și foarte consistente, precum banane, kaki, curmale.
Bananele sunt fructe excelente pentru perioada iernii.
Am învățat să spăl foarte bine bananele de etilena de pe coaja lor, imediat ce ajung acasă de la magazin și să le las câteva zile în casă, până se coc bine – adică aproape se acoperă pe coajă de pete maronii. Abia atunci sunt bune de consum.
Am învățat să fac din banane diferite ”blend-uri” – pe care eu le numesc ”iaurturi vegetale” – care sunt minunate în serile reci de iarnă.
Și aceste blend-uri m-au învățat regulile combinării fructelor.

ATENȚIE – bananele (care sunt fructe DULCI) – NU SE COMBINĂ bine cu fructele ACIDE (adică cu citrice, ananas, kiwi, capșuni, fructe de pădure). Am aflat și eu (prin propriile simptome) că această combinație produce fermentație și gaze intestinale (balonări și eliminare de vânturi!).
Nu se combină nici la aceeași masă, nici într-o salată și nici în blend-uri.
Înainte să aflu acest lucru – le-am tot consumat ”la un loc” și nu înțelegeam de ce mă tot ”umflam” după mese și tot aveam gaze (și am înțeles de ce multe persoane aleg să nu mai consum fructe, blamându-le pentru simptomele care apar).
După ce am aflat ”regulile combinării” și le-am respectat – a fost MULT MAI BINE.

Așadar – bananele (fructele dulci) se pot combina doar cu alte fructe dulci (curmale, smochine, stafide, pepene galben) și cu fructe semiacide (mere, pere, caise, piersici, persimon/kaki, papaya copt).
Fructele acide se combină bine tot cu fructe acide și cu fructe semiacide (un blend interesant descoperit a fost cel de portocale cu ananas și mango dulce, sau ananas cu fructe de pădure/căpșuni).
NU SE COMBINĂ FRUCTELE DULCI CU FRUCTELE ACIDE.

Când se consumă separat fructele acide – de cele dulci – este mult mai ușor pentru digestie și pentru întregul organism. Nu mă credeți pe cuvânt, încercați și verificați practic.

Alte fructe foarte bune în perioada iernii sunt fructele uscate.
Când se cumpără fructe uscate – curmale, smochine, caise, prune, alte fructe uscate – aveți grijă să nu aibă sulfiți sau dioxid de sulf ca și conservanți. Am aflat (tot prin cârceii cumpliți din picioare) că o pungă de curmale din Auchan, pe care nu scria decât ”curmale” avea cu siguranță sulfiți sau dioxid de sulf. Cumpărați fructe uscate bio – din magazinele naturiste sau de pe Net (există multe opțiuni) și combinați-le în blend-uri cu fructele proaspete. Pe timpul iernii – cu cât mai mult dulce, cu atât ma bine (blendul banane, curmale, frunze de mentă și apă – reprezintă un amestec interesant – iar vara se poate face cu apă cu ghiață – și iese o băutură răcoritoare super!).

Consumați iarna fructe proaspete și fructe uscate, deopotrivă.
După ce cumpărați fructele proaspete din magazin, țineți-le în casă, la temperatura camerei câteva zile, înainte să le consumați. Lăsați-le să-și continue procesul natural de ”coacere” și înmuiere”, pentru că doar când sunt moi și dulci pot fi bine digerate și folosite de către organism.

Nu vă limitați cantitatea de fructe. În zilele friguroase, pot ajunge să consum 10 sau mai multe banane pe zi, în diferite combinații (salate, blend-uri sau ca atare). Singura ”măsură” este reacția propriului organism și a intestinelor – dacă este ”prea mult” pentru ele, fiți siguri că vor ”protesta” (dar un ”protest” dezirabil, întrucât apar multe scaune moi, și corpul elimină tot ceea ce nu dorește). Nu vă speriați, doar reduceți cantitatea de fructe. Și corpul se re-echilibrează singur.

Fructele se mănâncă doar în prima parte a zilei și doar dacă nu ați mâncat altceva – legume sau hrană gătită. Odată ce ați mâncat orice altceva – dacă introduceți după aceea fructe – veți experimenta balonare și gaze (fermentație). Fructele tranzitează foarte rapid tubul digestiv – mult mai rapid decât alte alimente – și dacă ”se împiedică” în alte alimente – care stau mai mult la diferite nivele (stomac, duoden, intestin subțire/gros) declanșează fermentație.
Dacă doriți să mai serviți fructe după ce mâncați altceva – folosiți doar sucurile proaspăt stoarse din fructe.
Indiferent câte ore lăsați între mese cu alte mâncăruri și fructe – tot veți avea probleme de balonare (și fermentație).

Și am învățat multe multe alte secrete ale consumului de fructe – pe care le puteți găsi în lecțiile Școlii de detoxifiere – care va începe un nou Semestru în aprilie 2014 – verificați informațiile de pe site!

Sper că vă sunt de folos cele câteva informații prezentate mai sus.

POFTA BUNĂ la fructe și în timpul iernii!