O masă copioasă

De la Silvia Soescu, tânăra talentată și creativă în ”laboratorul” bucătăriei – vă prezentăm o variantă de masă foarte ”bogată” – pe varianta de tranziție III (vegan, dar gătit termic, la masa de prânz sau de seară).

Este o variantă foarte potrivită pentru zilele reci ale toamnei sau iernii, când organismul vrea ceva consistent și ”nostalgia” vechilor gusturi afectează puternic pe majoritatea celor aflați în detoxifiere.

Cele trei feluri prezentate se pot prepara toate în același timp – și sunt combinații de proteine vegetale (fasole, soia) cu legume.

Crema de tofu cu spanac

Necesită:

– o cutie de tofu (brânză de soia) – pe care o puteți găsi la toate super-market-urile – firma Inedit având cele mai bune variante de tofu – simplu, cu ardei, cu verdețuri și afumat – puteți încerca cu fiecare dintre ele și verifica dacă preferați unul sau altul dintre ele). Întrucât tofu ambalat este sărat, vă recomandăm desărarea 1-2 ore în apă (ca la brânză) înainte de folosirea pentru gătit. Dacă reușiți să luați tofu proaspăt din periferia Bucureștiului, de la mall-ul Europa – preparat de chinezi – veți descoperi un gust diferit.

Desigur, puteți să vă preparați tofu în casă (există multe rețete pe Net) – dar aveți nevoie de timp pentru întregul proces.

– spanac proaspăt sau congelat (ambele opărite 1-2 minute)

– ceapă, usturoi, condimente după gust

– un ardei gras (opțional)

Se amestecă la un blender toate componentele până se omogenizează ca un fel de pateu de culoare verde.

Salata de fasole roșie cu pătrunjel:

Pentru aceasta este nevoie de:

–          fasole roșie (pusă la înmuiat, fiartă o oră și scursă de apă – sau din conservă, dacă nu aveți prea mult timp la dispoziție; căutați conservele de fasole roșie în apă cu sare – FĂRĂ ZAHĂR și fără alte substanțe adăugate, uitați-vă bine pe etichete!)

–          o legătură de pătrunjel

–          o roșie tăiată cubulețe

–          2 fire de ceapă verde

–          o jumătate de ardei gras galben

–          o lămâie

–          opțional sare de Himalaya, piper, alte condimente după gust

Se taie pătrunjelul mărunt, roșia, ceapa verde și ardeiul galben și se amestecă cu fasolea, se adaugă la final zeama de lămâie și ingredientele opționale.

Legume condimentate la grătar

Vinete și dovlecei date prin cimbru, paprika, piper și curry

Pentru cei care preferă mai condimentat și au nostalgia meselor ”bune” cu fripturi și cartofi prăjiți (sau a alimentelor de la McDonalds sau alte fast-food-uri) – combinația de mai sus este un exemplu bun de tranziție spre o variantă vegană – mai sănătoasă și mai puțin nocivă pentru organism, dar care va aduce aceeași senzație de umplere (de ”plenitudine”) precum friptura.

Este posibil ca pentru unele persoane, combinațiile de mai sus să fie ”prea grele” (prea multe proteine vegetale) – de aceea puteți înlocui salata de fasole cu o salată de legume simplă (roșii, ardei, castraveți, ceapă verde, pătrunjel). Sau puteți înlocui crema de tofu cu spanac – cu o cremă simplă de spanac (spanac, cu sau fără puțin avocado și lămâie, cu sau fără ceapă/usturoi după gust, pentru legare).

Am prezentat combinația pentru ideile în sine – vă recomandăm să adaptați toate rețetele la plăcerile, dorințele și reacțiile corpului fiecăruia.

Variantele de rețete pentru ”tranziție” sunt foarte importante.

Ele reduc stările de frustrare care sunt inevitabile la toți cei aflați în detoxifiere – și împiedică apariția simptomelor puternice de detoxifiere, menținând un nivel de ”intoxicație” moderat al corpului.

Sunt și foarte utile pentru perioada rece – în care organismul va cere continuu hrană gătită – și va respinge, de multe ori – variantele raw-vegane sau fructariene.

Cel mai important pentru ”rețetele de detoxifiere de tranziție” este faptul că aceste rețete NU includ proteine animale DELOC (carne, ouă, lactate), nu includ cereale cu gluten (grâu, orz, ovăz, secară) și nu includ ulei și sare (decât foarte puțin sau opțional, pentru cine simte că nu poate realmente fără prezența sa).

Poftă bună!